سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاستی دانش، در دروغ و کاستی جدیت، در بازی است . [امام علی علیه السلام]

مقصودلو اندیشه های روشن

 
 
سلام دوباره از پنجره ای دیگر(چهارشنبه 86 مرداد 24 ساعت 1:15 عصر )

با سلام دوباره

بدنبال مشکلات ایجاد شده برای دامنه پرشین بلاگ که وبلاگ قبلی اینجانب نیز با همین عنوان مقصودلو در آن قرار داشت و عدم دسترسی مناسب عزیران و هموطنان با استفاده از دامنه پارسی بلاگ اقدام به راه اندازی وبلاگ مقصودلو نمودم و ولی این امر مهم و ارائه مطالب و اطلاعت دست اول و متنوع (اجتماعی ،تاریخی ؛ فرهنگی و تفریحی و ... به تنهایی از من ساخته نیست و همیشه چشم انتظار نظرات و پیام ها و مطالب سازنده هموطنان خواهم بود و به گرمی برای بروز آوری وبلاگ از آنها استفاده خواهم نمود.

موطن من روستای مقصودلو از توابع شهرستان هریس در آذربایجان شرقی و به فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان تبریز واقع شده است . این روستا از مرکز شهرستان هریس نیز حدود 10 کیلومتر فاصله دارد و در شما غربی هریس واقع شده است . همسایه های مقصودلو روستاهای مینق در شمال غربی؛ ترکایش در جنوب شرقی ؛ پارام در جنوب غربی ؛ صومعه و میانبازور در اطراف شرقی این روستا واقع شده است . مهم ترین محصول این روستا در حال حاضر گندم است و علاوه بر آن محصولات سردرختی نظیر سیب و زردآلو و ... نیز به وفود در این روستا تولید می شود. مجموعه باغهای زردآلوی این روستا به وسعت چند هکتار در قسمت جنوبی روستا در منطقه بسیار مشهور بوده و در فصول مختلف پذیرای مراجعین متعدد است.

مشکل اصلی این روستا کمبود آب شرب است که ظاهرا با عنایت و توجه مسئولین محترم اقداماتی برای تامین آن انجام شده ولی فعلا بخ نتیجه نرسیده است. بیشتر زمینهای کشاورزی روستا نیز دیم است .

این روستا از روستاهای تاریخی بوده و با توجه به آثار باستانی بجای مانده در قسمت غربی روستا (کند آلتی ) وقسمتهای شمالی روستا (کهریز) در اثر مرور زمان و یا اتتفاقاتی نظیر زلزله و ... مناطق مسکونی تغییر محل یافته و چند صدمتر بالا از محل قبلی یا پایین تر از آن انتقال یافته است .حدود 25 سال قبل در جریان راهسازی در قسمت غربی روستا  آثار تاریخی زیادی نظیر سفال های دست ساز بشری متعلق به قبل از هجرت بدست آمده بود که بعلت عدم آشنایی اهالی با این میراث گرانقدر تمامی آنها به یغما رفته است..

از هموطنان عزیر در خواست می نماید چنانچه اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند جهت پربار نمودن سایت اینجانب را یاری فرمایند



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 2  بازدید

بازدیدهای دیروز:10  بازدید

مجموع بازدیدها: 7271  بازدید


» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «